måndag 17 december 2012

Gamla och nya vyer

Från hit till dit eller snarare från dit till hit…….

DSC_6267 I fredags packades bilen KNÖKfull och sedan lämnade vi Nigüelas och Sierra Nevadas fagra vyer bakom oss.

Färden gick till Valencia, en resa på cirka 55 mil. Lilla A var  som nästan vanligt på ett strålande humör så resan förflöt utan några som helst komplikationer.

IMG_20121214_151406
Som alltid när jag reser genom detta land så blir jag en smula hänförd över alla gamla välbevarade borgar som tronar på en höjd i vart och vartannat, litet som stort samhälle. Man kan höra hur historiens vingslag slår, i alla fall inne i mitt huvud. Framme i Valencia så blev det åter till att borda nattbåten till Mallorca. Ja, förra årets vistelse gav som ni förstår mersmak. Den här gången tredubblar vi vår vistelse och stannar tre månader på ön. Huset vi har hyrt ligger inte så otillgängligt som huset förra gången, men det blev den norra delen igen. Så nu befinner vi oss utanför byn Pollença i ett bedårande hus med en ännu mer bedårande trädgård. Något som jag verkligen längtat efter, att barfota i pyjamasen med Agnes i famnen bara kunna få stega rakt ut i gröngräset. Lovely!

DSC_6315
Att samtliga trivs med vårt val är det ingen tvekan om, även om huset verkar vara hemsökt…. Igår var det ett helt fantastiskt väder, det kändes väldigt avlägset med snökaos då.

DSC_6327

Ingen svensk jul för vår del alltså i år. Men en och annan sillbit och några pepparkakor ska vi nog kunna klämma ändå ( IKEA fixar julen!). Och när vi inte kommer till dem så får delar av familjen komma till oss istället. Ikväll (måndag) kommer Andreas mamma och pappa och på fredag kommer Andreas bror med familj. Mysigt! Nu håller jag mina tummar allt vad det går för att lilla A som i natt och idag har tampats med både tandsprickning och hög feber blir pigg och kry som en lärka omedelbart bums.

Over and out from Pollensa

photo

1 kommentar:

  1. Hej Elisabeth! Jag saknar saknar din Blogg! Du kan väl börja att skriva litet igen? Gunnar

    SvaraRadera