onsdag 11 juli 2012

Längtar

DSC_3101

Längtar, längtar, längtar…….

Är just nu full av längtan. Längtar efter nära och kära, frodig grönska, färre grader, skiftande väder - ömsom sol, ömsom regn, Stockholms skärgård, Stockholm stad - en stad full av vatten, insjöar, sommarblomster, björkträd, våfflor med hjortronsylt och svensk vispgrädde, mjukglass, svenska matbutiker (men jag längtar inte efter svenska frukt- och grönsakspriser - hugaligen), fjällen, vajande rapsfält, paltfiesta a la Eri med tillhörande paltkoma, mitt älskade Lill Sutsberg, mygg som man kan se och därmed har en sportslig chans att få drämma till (ha ihjäl m.a.o), Stockholms gator, Håkan Bråkan (min frisör, jag inga andra frisörer hava jämte honom), midnattssol, blåbär, renskav och……….allt annat som gör Sverige så himskans fantastiskt på sommaren!

Galen av läääääääängtan e jag!

2 kommentarer:

  1. Hej hopp,

    Vi längtar också!

    Stora kramar!
    fam Holtblad Diallo

    SvaraRadera
  2. Snart så ses v! Muchos abrazos från Cirkus Beata

    SvaraRadera